Mogłoby się wydawać, żę smartfony zagościły u nas pod strzechami na dobre i każdy potrafi przeprowadzić podstawową konfiguracje telefonu. Jednak często dostaje pytanie, dlaczego mi przestał działać internet w telefonie? W większości przypadków jest to wina samego urządzenia, czasami wystarczy reset urządzenia i telefon sam pobiera poprawną konfiguracje. Jeśli to nie pomaga należy spróbować zrestartować usługę przesyłu danych komórkowych. U mnie w telefonie nazywa się ta ikona „Transfer danych”, aby te ikony pojawiły się na ekranie musimy przeciągnąć palcem od górnej krawędzi ekranu w dół(oczywiście mówię o telefonie z Androidem). Następnie należy tapnąć w/w ikonę aby podświetlenie zgasło lub włączyć w zależności jaki był status przed.
Po ponownym uruchomieniu powinna się pojawić ikona transferu obok zasięgu sieci – napis LTE(3G, H, E) z dwoma strzałkami. Gdy to nie pomoże musimy sprawdzić czy mamy poprawnie skonfigurowany APN – co to jest APN, mówiąc najprościej jest to instrukcja jak telefon ma łączyć się z internetem.
Gdzie tego szukać, wchodzimy w Menu,
następnie szukamy ustawień, kolejny krok to zarządzanie transmisją danych(może to być w kategorii sieci),
później ustawienia sieci komórkowej i szukamy zakładki „Punkty dostępowe”,
po wejściu powinny się nam ukazać dwa punkty „internet” oraz „MMS”,
jeśli tutaj nic nie ma to musimy ręcznie wprowadzić. W moim przypadku wybieram Menu, a następnie Nowa nazwa APN i uzupełniamy:
Nazwa: dowolna najlepiej internet
APN: internet
Resztę zostawiamy puste lub nic nie zmieniamy i zapisujemy(zapisz). W sieci T-Mobile(dawna era) taka konfiguracja powinna wystarczyć. Po zapisaniu wybieramy nasz nowo stworzony APN jako główny i internet powinien zacząć działać. Gdyby tak się nie stało to po takiej konfiguracji możemy jeszcze raz wykonać reset telefonu (wyłączyć i włączyć).
Gdyby były jakieś pytanie proszę śmiało pisać.